lørdag den 12. april 2014

Et gammel indlæg kommer igen

Når nu jeg er så (u)klog at få slettet omkring 10 indlæg, ja så kan man jo altid gen-poste dem.... altså hvis man kan huske dem.

Og er jeg i hvert fald kan huske, er det med billederne af min fantastiske morfar. 

Jeg er inde for at besøge ham på det plejehjem han bor på nu. Han er dog ikke helt frisk i dag, så derfor tager han lige en lur og imens kan jeg skrive dette indlæg via mobiltelefonen.

Min morfar (og mormor da hun stadig levede) har altid haft del i mit liv. Jeg er fra ganske lille blevet passet, holdt weekend i sommerhuset og i det hele taget været en stor del sammen med dem.

Da min mormor gik bort pga kræft, fik min morfar og jeg et endnu tættere forhold. Kan vist roligt sige at jeg som det ældeste barnebarn har et specielt forhold. 

Selvom han nu er ramt af svær alzheimer, og det kommer til udtryk i humør svingninger, svingende perioder af glæder, sorg, frustationer og arrigskab.

Det er svært at se min stærke fantastiske morfar blive gammel og dårlig - men jeg vil altid støtte op om ham, og besøger ham gerne en ekstra gang for meget end for lidt. 

Når jeg ser på billederne af ham den gang i hans velmagtsdage, så tror jeg på at der stadig er en lille del af ham inde bag alzheimer.

Nogen gange tænker jeg meget over hvordan han har det, hvad han tænker om situationen, om han nogen gange har  klare øjeblikke og egentlig ved hvad der foregår.... og ønsker han stadig at være her....




Jeg elsker dig morfar ❤️



Ingen kommentarer:

Send en kommentar